Friday, December 10, 2010

cerita jenaka..

salam ....
selamat pagi jumaat ...
pagi-pagi ni nk menaip pn idea x brape nk ada...
coz mata duk layu ag..
tp nk tdo x bleh plak..
mak aq da pesan siap2...
lepas subuh tu jgn la tdo..
klau nk tdo pn tgg matahari da naik..
klau x nnt rezeki  mahal ...
(mean rezeki tu sempit sket la..)
so demi mengelakkn aq tertdo maka aq pn berblogwalking..
haa...
termembebel la plak..
hehehe...
ok2..
ni aq nk post sket cter lawak..
lawak ke x bg korang aq x taw la..
read it n enjoy it..
ok??

LAWAK BUDI BAHASA LRT
Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis itu berdiri betul betul didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, "Terima kasih, saya lebih suka berdiri". Pemuda itu tercengang dengan penuh kehairanan. Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang, "Tak apa, tak payah susah susah, saya lebih suka berdiri". Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit, "Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!"..



Salah Faham
Ada dua org anak kembar. namanya tam dan toni.mereka sudah dewasa dan telah beristeri. Tam mempunyai sebuah perahu yg sangat usang.Kebetulan suatu hari isteri Toni meninggal ketika menaiki perahu Tam. Beberapa hari kemudian seorang wanita tua berjumpa tam, dan secara tidak sengaja menyangkanya Toni yg barukehilangan isterinya. Wanita itu berkata kpd Tam " saya turut bersedih atas kehilangan yg anda rasakan.Tentu anda merasa sedih". Tam yg menyangka bahawa wanita itu bercakap tentang perahu menjawab, "tak apalah, sebenarnya memang dah lama saya ingin membuangnya ..dah tua,lagipun memang tak berapa menarik sejak pertama kali melihatnya. Bahagian bawahnya sudah lapok dan berbau busuk. Bahagian buntutnya dah teruk , lubang bahagian depannya pun dah sangat lebar. Setiap kali aku menggunakannya, lubangnya bertambah besar dan bocor.  saya rasa yg paling merosakkanya ialah semasa saya meminjamkannya kepada 4 org kawan. Saya sudah ingatkan kawan2 keadaannya sudah tidak berapa baik. Tapi mereka masih juga mahu menggunakannya. Mereka berempat cuba masuk ke ke dalam serentak dan akhirnya ia terbelah ditengah2". Mendengar kata2 itu wanita tua itupun pengsan .. huhuhu

2 comments:

Ckin Kembaq said...

Haha..lawak sungguh.. Ksian kat pmpn dlm LRT kna tengking, ksian kat makcik tu..haish..bahasa tu tinggi sangat.hehe

aLoNg.... said...

hahaha....no komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...