Monday, February 21, 2011

aku seorang blogger!!

kekadang kurasa amat ketinggalan di dalam dunia blogger ni...
sometimes pula aku rase aku la paling maju?..
apakah perasaan begini sememangnya wujud ??
tapi yang pastinya aku hanyalah seorang blogger yang masih berada di fasa permulaan..
klau didalam game masih di tahap yang beginner...

aku amat jelez dan cemburu apabila melihat mereka-mereka lebih advance...
lebih kreatif dalam memanipulasi ruang yang ada...
lebih   hebat mencurahkan idea...
memalarkan segala style yang mereka ada...
agak nampak personaliti diri mereka adalah mereka...
seterusnya mampu  menggerakkan hati para blogger yang lain untuk menjengah ke belog mereka...
bukan skali..bukan dua kali...tetapi banyak kali...

oh...siapakah mereka??
tidak la sebesar mana...
tidak terlalu tua...
masih lagi di bangku sekolah..
berpagi-pagian di kelas...berpetang-petang di rumah...
tetapi mereka hebat lagi..
sangat kreatif dalam menzahirkan idea yang ada...
dan aku??
seorang yang dilahirkan sangat tertarik untuk mencuba sesuatu...
tanpa memalarkan perbuatan tersebut...
justeru minatku sentiasa berubah...
di tambah pula dengan kekusutan dan kekangan yang ada...
menjadikan aku kurang mengekploitasi segala peluang yang ada...

sehari tidak ku layari jaringan internet...
seribu benda baharu yang muncul...
amat ketinggalan ku rasakan...
dan kadang kala pembaharuan yang membuat semangat ku patah..
membuat diriku menjadi malas...
dek kerana kemajuan yang semakin di kecapi oleh orang lain...
lihat sahaja teman rapatku...
saban minggu blognya bertukar wajah...
hanya kerana dirinya kretif...
padahal beliau masih baru...
baru lagi dariku....

benar kata orang...
kretif itu perlu...
inovatif itu tambahan...
gabungan menjadikan hasilnya lebih gempak...
tapi yang pastinya...
aku seorang blogger!!

p/s:ape yang aku duk merepek pn tak tau...hahaha...jgn pening2 bace ye...

4 comments:

nelly said...

Teruskan berblogging
=)

~y@tt_Leo~ said...

along x pyh la nak kecik hati..
pada yatt,along punye blogger ni dah kira ok sgt2.biar la kte punye x kreatif mcm org lain,tp isi kat entry tu best!!!tu sbb yatt ske baca stiap entry yg along buat.jgn marah ye....
ngeeeee~~~~~~~

aLoNg.... said...

nelly :thanx...
yatt: owh...btul gk kn....thank ats pendapat anda..

darjeelingSketch said...

jangan la sedey sbb rmai lagi yg lbih sedey dr awk..kreatif bkn semestinya ade en3 yg menarik kan...kan..kan.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...