Saturday, March 5, 2011

sayang vs cinta??

assalamualaikum w.b.t....
korang blogger2 ni mesti tak tido lagi kn??
tak updateed blog blogwalking...
kn3??
hahaha...selamat la ye.....
nnt aq follow...

so pagi ni aq nk berjiwang-jiwang sket...
sejak dalam ati ade taman ni...
feeling pun lain sket...
hahaha...ayat tak bleh blah...

ok2...aku nk menarik perhatian pada para blogger2 mahupun sesiapa yang baca entry ni....
ape yang korang paham tentang sayang??
dan ape itu plak cinta??
da mcm doktor cinta la plak aku ni..hahaha...
haaa...cepat jawab...sape dapat jwb aq bagi hadiah...
pakej sarapan pagi di rumah masing2...
amacam??

ok...meh aku nk terangkan...versi aku la...
selaku seorang yang tak brape nak pndai dalam bab percintaan ni...
aku ade la pandangan aku sendiri...
first...let talk about sayang dlu...
pada aku la...sayang ni tak semestinya hanya pada kekasih...
sayang ni bleh pada sesiapa saja...means tak terhad pada seseorang je...
ye la...korang mesti sayang mak bapak korang kan...keluarga korang...
hatta rakan-rakan pn korang sayang...apatah lagi barang-barang korang...
tetapi...sejauh mana sayang korang tu??
sayang tak semestinya cinta....tapi cinta semestinya dan seconfirm nye ade sayang tu..
btul kan??ade orang cinta tapi tak sayang??
tak de kan??
cinta ni merupakan satu anugerah...
satu perasaan yang wujud kepada manusia-manusia normal dan juga abnormal....
satu perasaan yang membolehkan korang merasai kenikmatan berkasih sayang...
satu platform yang mana menyebabkan korang tidak waras...sanggup lakukan apa sahaja demi menjaga sebuah cinta...berkorban apa sahaja demi cintta..sehingga nyawa pn sanggup di gadai...
tapi tidak pada sayang bukan??

ade orang yang mempertikaikan bahawa sayang ni tak boleh ditabur merata-rata...
hanya terhad kepada seseorang je...
aku rase diaorang ni tak paham kot ape itu sayang...
asal sayang je mesti cinta..

ntah la....
pernah tak berlaku kt korang???
korang rapat dengan seseorang ni...
semestinya berrlainan jantina...
korang suke dier...sayang dier...tapi korang tak boleh menyintai dier??
walaupun korang cube...tetap tak lebih...hanya boleh terima sebagai kawan??
bende ni pernah jadi kot kat aq....
hanya sayang sebagai kawan...tak timbul istilah cinta itu...
betul orang tua-tua kata....
perasaan ni tak boleh dipaksa...cinta itu suatu yang eksklusif...
tiada harga yang mampu di bayar untuk sebuah cinta...
infiniti...mean x dapat di bilang dengan akal dan fikiran...

ok2...tu je kot aq nk share....
ape-ape pun aku tak berhajat nk merosakkan pemahaman korang jauh skali nk mengajak korang berkapel ke bercinta ke ape...
juz otak gila aq ni nk mrepek pasal mende ni...
papepn aku sebagai seorang islam nk pesan kt korang bangsa seagama aku ni...
cinta ALLAH dan Rasul adelah yang paling utama...
melebihi cinta yang lain...
ok??
sehingga berjumpa di lain entry..
assalamualaaikum..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...